gdzieś dalej

Ogrodzieniec....

Niedziela, 10 czerwca 2012 · Komentarze(0)
Kategoria gdzieś dalej
Żeby wpis dodawać po 10 dniach od wycieczki?Tego jeszcze nie było.
Sosnowiec - Zawiercie PKP.Zawiercie - Ogrodzieniec - Niegowonice - Łosień - Strzemieszyce - Sosnowiec rowerem.
Fajna trasa,po jurze się fajnie jeździ tylko tyle kilometrów trzeba kręcić aby na nią dojechać od miejsca gdzie mieszkam.trzeba miec albo dużo czasu,albo szybko jeździć.Może jednak trzeba by było kupić szosę?Albo opony 28mm do tego roweru co już posiadam?Zawsze to trochę szybciej się poleci,no nie tak jak na szosie,ale całkiem dobrze.

Częstochowa - Sosnowiec....

Środa, 30 maja 2012 · Komentarze(4)
Kategoria gdzieś dalej
Trasa z grubsza Częstochowa - Poraj - Myszków - Siewierz - Dąbrowa Górnicza - Będzin - Sosnowiec.
Opis i jakieś tam fotki wkrótce:)
Edit:
Czasami jest tak że z emocjami a raczej ich nadmiarem trzeba coś zrobić.Ze miałem trochę więcej czasu niż zwykle na rower nie namyślając się zbyt długo wybrałem się do Częstochowy pociągiem z rowerem oczywiście.trasa już kiedyś chodziła mi po głowie a że znudziły mi się pętelki dlatego najlepiej jechać przed siebie.
Około południa ląduje w Częstochowie,dziś nie zwiedzam tego miejsca,przyjadę tu kiedy indziej z tym zamiarem,teraz szybka ewakuacja z miasta.Oczywiście nie mam mapy co po raz ostatni robię w swoim życiu bo jak się potem okazuje jestem zmuszony przez to jechać część trasy głównymi drogami co do przyjemności nie należy.
Koniec języka za przewodnika,jest dobrze lecę małymi skrótami do Poraja po drodze mijając małe wioseczki,między innymi mijam taki kościół:
Kościół w Poczesnej © Rafaello

Wioski się kończą wskakuję na drogę główną i tak już do samego Poraja
Kellys na skwerku w Poraju © Rafaello

pomnik Piłdsuckiego w Poraju © Rafaello

Z Poraja kieruję się na Myszków po drodze mijając Żarki Letnisko,ładne miejsce,dużo lasów,asfalt miodzio pod szosówkę.Czemu ja żadnej fotki tu nie zrobiłem,chyba po to abym mógł tu jeszcze wrócić:)
Droga do Myszkowa leci szybko,jedzie się dobrze na liczniku już 40 km,trochę mnie to zaskakuje bo gdzie tam jeszcze Sosnowiec.Tempo mocno turystyczne więc czas ucieka,więc w Myszkowie się nie zatrzymuje tylko lecę na Siewierz.
Zaczynają się lekkie górki,do tej pory było płasko do tego mały kryzys,ale uparłem się że większy odpoczynek dopiero w Siewierzu.To w sumie był najtrudniejszy odcinek na całej trasie,myślałem że już nie dojadę do tego Siewierza,ale dokulałem się w końcu.Dłuższy postój,kebab w końcu coś na ciepło
Siewierz centrum widok z rynku © Rafaello

Zastanawiam się którędy jechać dalej,obieram trasę na Dąbrowę Górniczą a konkretniej przez pogorię IV czyli znowu zygzakiem a potem dziw że tyle kilometrów wyszło.Zaczyna się parę podjazdów,ale są też jakieś tam widoczki
promienie popołudniowego słońca © Rafaello

Do domu coraz bliżej
Droga z Siewierza w kierunku Ujejsca(Dąbrowa Górnicza) © Rafaello

Docieram do pogori IV,tutaj wykładam się na ławce,ściągam buty i mam wszystko w nosie,leże 30 min,nie powiem mam już trochę dość a najbardziej boli mnie tyłek i ręce,reszta ok.
Pogoria IV © Rafaello

Zbieram się leniwie,montuje lampki i ruszam do domu,nawet w miarę sprawnie przejeżdżam przez centrum Dąbrowy,Będzin.
Sumując,fajna trasa,ale nie po głównych drogach dotyczy odcinka Myszków - Siewierz,można było sobie małymi wioseczkami spokojnie jechać i było by ciekawiej i spokojniej bez tirów i innych atrakcji.Po za tym reszta mi się podobała,no i takie trasy to najlepiej zaczynać jak najwcześniej rano a nie koło południa.no,ale to według uznania.

Ogrodzieniec i dalej....

Sobota, 12 maja 2012 · Komentarze(1)
Kategoria gdzieś dalej
Wycieczka z młodzieżą z gimnazjum i liceum zorganizowana przez mojego kolegę,który pracuje jako nauczyciel WF.To znaczy ja byłem gościem na tejże wycieczce.
Plan był ambitny,mieliśmy dojechać do Częstochowy,niestety pogoda zrobiła swoje i jakieś 15km za Ogrodzieńcem zakończyliśmy jazdę pakując się do wynajętego busa,który cały czas za nami jechał.Foty,albo lało i aparat schowany do plecaka,albo cały czas jazda i nie było kiedy się zatrzymać przy ciekawszych widokach.Tyle czasu czekałem aby zobaczyć zamek w Ogrodzieńcu(Podzamcze)a kiedy tam dojechaliśmy lało chyba przez godzinę.Potem było lepiej,nawet nie padało,ale było już późno a do celu jeszcze ze 30km,więc jak już wspominałem dalej już pojechaliśmy busem.Była szansa na setkę,choć te pagórki robiły swoje.Jak to na Jurze,płasko nie jest.Jeszcze tam wrócę,ale sam bez pospiechu,swoim tempem z czasem na foty i odpoczynek.To jest wada jazdy w większej grupie,gdzie trzeba dostosować się do kogoś.Mimo to podobało mi się,jaja z młodzieżą takie odchodziły że dawno się już tak nie uśmiałem.Przez to jakoś lepiej znosiłem chłód i deszcz.
Trasa:Strzemieszyce - Łosień - Chechło - Ogrodzieniec - Podzamcze - a dalej nie pamiętam.

Siewierz,Przeczyce...

Sobota, 5 maja 2012 · Komentarze(2)
Kategoria gdzieś dalej
Trasa tak w skrócie:)Pogoria4 - Siewierz - Przeczyce - Sosnowiec.
Planowałem przejechać tą trasę,ale nie sądziłem że zdarzy się to dziś.
Miała być przejażdżka wokół Pogori 4,ale ja zawsze mam zajebiste pomysły podczas jazdy i wyszło co wyszło.Z Tadeuszem i ggrzybkiem spotkałem się o 13:00 w centrum Dąbrowy a potem to już tylko przed siebie.Aparatu nie wziąłem,nie wiem dlaczego??
Jakieś tam zdjęcia są telefonem robione na zamku w Siewierzu,jak będą możliwe to może coś tu wrzucę.

Okolice Zendka....

Niedziela, 29 kwietnia 2012 · Komentarze(0)
Kategoria gdzieś dalej
Piękna pogoda,slonecznie i wietrznie.Większość trasy w lesie czyli w cieniu.Potem trochę asfaltem w okolicy lotniska w Pyrzowicach.

Po lesie...

Sobota, 28 kwietnia 2012 · Komentarze(0)
Kategoria gdzieś dalej
Krótka jazda ze znajomym po lesie,który jest po operacji i okazjonalnie jeździ na rowerze.Choć spodobało mu się i chyba częściej będziemy jeździć.
W lesie super,nie czuć gorąca,cisza i spokój.

Rogoźnik,Przeczyce,...

Niedziela, 22 kwietnia 2012 · Komentarze(0)
Kategoria gdzieś dalej
Sosnowiec - Czeladź -Wojkowice - Rogoźnik - Góra Siewierska - Twardowice - Nowa Wieś -Przeczyce - Boguchwałowice - Toporowice - Dąbie - Malinowice - Psary - Sarnów - Będzin - Sosnowiec.
Pogoda taka sobie,chłodno,raz słońce,raz chmury.I wietrzysko przeszkadzało.
Rowerzystów niewielu jak na te rejony w niedziele,pogoda nie zachęcała za bardzo widocznie.

Nad jeziorem przeczyckim

Sobota, 7 kwietnia 2012 · Komentarze(3)
Kategoria gdzieś dalej
Zapakowałem rower do auta i udałem się nad jezioro przeczyckie.
Lubię tu przyjeżdżać,jest cicho i spokojnie.Jadę z nad małej tamy na dużą,asfaltem,chłodny nieprzyjemny czołowy wiatr trochę przeszkadza,ale w końcu nigdzie mi się nie spieszy.
Duża tama na jeziorze przeczyckim © Rafaello

Widok z tamy na jezioro przeczyckie © Rafaello

Kanał spustowy nadmiaru wody z jeziora przeczyckiego © Rafaello

Śluza odpywowa na dużej tamie na jeziorze przeczyckim © Rafaello

W drodze powrotnej czuje że coś mi się cięzko jedzie,już wiem kapeć.
W końcu jadę na moich słynnych Tiogach,w które wszystko włazi.
Łatanie dętki na przystanku autobusowym © Rafaello

Po załataniu dziurki i po wydłubaniu z opony maleńkiego szkiełka jadę z powrotem i zaczyna padać.No to kierunek auto i do domu,dalsza jazda i tak nie była by zbyt przyjemna bo zaczęło się robić coraz zimniej.
Byle do....hmmm do lata!Bo wiosna póki co zawodzi:(

Rogoźnik

Niedziela, 6 listopada 2011 · Komentarze(0)
Dawno tu nie byłem,a zresztą aby tu przyjechać wymyśliłem po drodze.trasę obrałem tak aby w drodze powrotnej było bardziej lajtowo.Czyli w jedną stronę przez Czeladź,Wojkowice gdzie jest trochę podjazdów,natomiast droga powrotna przez Strzyżowice,Będzin gdzie oprócz podjazdu koło Góry Siewierskiej potem jest już bardziej płasko.
Mało jazdy w tym roku dało się we znaki pomimo niewielkiego dystansu znać o sobie dały trochę 4 litery.
Pogoda niezwykła jak na tą porę roku.